2014-02-14_17-53-55
Servei de la Universitat de València

JORNADES "INTEL·LIGÈNCIA ENFRONT DE LES CIBERAMENACES"

Els dies 5 i 6 de març de 2014 se celebrarà en l'aula Tomás S. Vius 4P04 de la Facultat de Dret de la Universitat de València (4ª planta de l'edifici departamental, departament de Dret penal) les jornades 'INTEL·LIGÈNCIA ENFRONT DE LES CIBERAMENACES', organitzades per l'Institut Universitari d'Investigació en Criminologia i Ciències Penals de la Universitat de València.

La societat de la informació i del coneixement demana a les institucions realitzar una activitat sistemàtica d'obtenció, anàlisi i difusió de coneixement especialitzat per a la presa de decisions, com a resposta a les amenaces i riscos derivats d'un entorn interconnectat i en canvi constant.

Per a satisfer aquesta demanda, és fonamental la formació de professionals capaços de treballar com a analistes en unitats de producció d'intel·ligència, especialment a l'àmbit de la intel·ligència estratègica i en intel·ligència criminal. La bona informació i intel·ligència és un factor fonamental per a tenir èxit enfront de les noves amenaces derivades de les noves tecnologies de la informació i de la comunicació.

L'objectiu principal d'aquestes jornades és la divulgació i debat dels estudis i experiències d'acadèmics i professionals altament especialitzats en intel·ligència i anàlisi enfront d'aquests riscos derivats del ciberespai. Les jornades estan concebudes com a punt de trobada multidisciplinària, per la qual cosa no es requereix una titulació específica. Açò permet que puguen accedir-hi estudiants o titulats universitaris superiors en qualsevol branca del coneixement, així com professionals amb experiència acreditada i formació a l'àmbit de la seguretat, la intel·ligència, o el dret, i directius d'empreses interessats a protegir els seus actius enfront dels ciberatacs.

Totes les persones que estiguen interessats a assistir poden sol·licitar la inscripció posant-se en contacte amb la secretària de les jornades, la Dra. Tàlia González, a través del correu electrònic talia.gonzalez.collantes@gmail.com. Es requerirà que envien el seu currículum a l'efecte de seleccionar als assistents. L'aforament és limitat ja que l'aula únicament té capacitat per a 40 persones.

Aquest curs queda estrictament sotmès a la norma Chatham House (Chatham House Rule), conforme a la qual es pot divulgar el contingut de les idees tractades en les sessions del curs, però mai, en cap concepte, el nom dels proponents, siguen assistents o ponents. El caràcter jurídic vinculant de la Chatham House Rule és imprescriptible en el temps i garanteix el ple anonimat (tant d'alumnes com a docents) a les sessions per a afavorir la discussió lliure.