2009-01-09_19-06-42
Servei de la Universitat de València

Configuració de la VPN de la Universitat per a Ubuntu Intrepid Ibex.

Ubuntu 8.10 o Intrepid Ibex ha canviat la interfície de qestió de les conexions de xarxa respecte a la versió anterior.
Per al cas de Ubuntu 8.04, ja teniem una guia on explicava con conectar-nos mitjançant la VPN. Pel que fa a Intrepid Ibex, la configuració és semblant.
Una vegada instal·lats els paquets tal com es detalla en la configuració de VPN per a Ubuntu Hardy procedirem a la seva configuració:/

• Anem al menú [Sistema -> Preferències -> Network configuration]
    • Alternativament, també podem accedir al gestor de configuracions de la xarxa executant nm-connection-editor (ie: prement Alt+F2)
  • Seleccionem la pestanya VPN i marquem [+Afegir]
  • S'obrirà una finestra on ens demanarà quin tipus de VPN crear, en el nostre cas hem de seleccionar Cisco Compatible VPN (vpnc).
    • Si no ens apareix aquesta opció, és degut a que no hem instal·lat el vpnc i la seva extensió per al NetworkNanager. Els paquets són vpnc i network-manager-vpnc.
  • La següent finestra, ens demanarà les dades a reomplir, en les que podem destacar:
    • Nom de la connexió El nom amb el que volem identificar aquesta conexió VPN, ie: Universitat de València
      • Passarel·la Nom -> vpn.uv.es
      • Nom del grup -> uvalencia
      • Contrassenya d'usuari -> Contrassenya per a accedir als recursos de la Universitat, la que empreu per a entrar al correu.
      • Contrassenya del grup -> universidad
    • Opcional
      • Nom d'usuari -> el nom d'usuari per a accedir als serveis de la Universitat, el que empreu per a accedir al correu.

VPN-Ubuntu-8.10-01.png
Amb tot açò ja teniu configurada la connexió VPN, simplement caldrà establir-la polsant al damunt de la icona de Xarxa en l'area de notificació, de la mateixa manera que ho feiem en Ubuntu 8.04 Hardy Heron.