2008-01-24_20-59-31

Campux.com crea una xarxa social per a estudiants universitaris de tot el món

Donada la presència i la popularitat que estan adquirint les xarxes socials, els estudiants universitaris ens hem llançat a crear la nostra pròpia proposta referent a aquest àmbit: www.campux.com Així, recentment s'ha estrenat aquesta xarxa social d'estudiants universitaris, que compta amb membres de diferents universitats d'arreu del món. Entre els principals avantatges, doncs pot resultar de molt d'interès per a disposar d'un coneixement concret de la zona i de les múltiples possibilitats a l'hora d'afrontar algun intercanvi internacional (beques Erasmus-Sòcrates, entre d'altres) o viatges de plaer.

Campux.com és el nou campus virtual per a tots els estudiants i pot ser considerada com una escola de la vida: on viuen els estudiants a Buenos Aires? On estan les millors festes a París? Amb qui pots prendre unes copes a Moscou? Totes les respostes a aquestes qüestions en tan sols alguns 'clicks' a www.campux.com, els estudiants poden explotar gratuïtament l'entorn local dels seus campus universitaris, amb les seues cafeteries, bars i ofertes culturals. En contrast amb les pàgines d'Internet com Facebook, la connexió amb l'entorn del campus real porta al centre de l'escena. Més de 1.000 ciutats universitàries d'arreu del món amb diversos milers d'universitats ja han entrat a formar part del Campux. La plataforma està disponible en un total d'11 idiomes.

Fent ús de pàgines de perfil privat i mapes interactius, es visualitzen llocs per a estudiants de tot el món que poden compartir les seues experiències i fotografies. Les funcions permeten als membres connectar-se ràpidament amb altres estudiants, mantenir una conversa, presentar-se a amics, recomanar llocs i molt més.

La informació local i les recomanacions són cada vegada més importants, especialment amb les necessitats de molts estudiants internacionals que es mobilitzen cada vegada més pel diferents països del món. Les millors recomanacions sempre venen de persones que viuen en aquesta mateixa universitat o universitats que gaudeixen de programes d'intercanvi estranger. Diversos milers d'estudiants de més de 50 països han provat aquest interessant programa i estan promovent un important creixement després de l'èxit aconseguit pel llançament d'aquest portal.

Informació elaborada a partir de la peça informativa publicada en l'edició impresa de 'Levante-EMV' (23-01-2008 pàg. 61).

CARLES CALATAYUD