2008-01-09_21-17-57

Televisió Espanyola portarà els seus informatius a Internet

Queda clar que cada vegada més els mateixos mitjans de comunicació intenten obrir fronteres i ampliar la seua difusió. Aquesta ampliació, donat els temps que corren, passa per la 'conquesta' d'Internet i de la globosfera. Per això, i comprovada la importància que cada vegada més tenen aquestes plataformes per a captar adeptes, radio televisió Espanyola no vol, quedar-se endarrerida en aquest nou mercat interactiu. De tal forma que els informatius de TVE, el producte estrella de tota cadena, podran veure's a través de la xarxa a partir de la pròxima primavera. A més de desenvolupar diferents projectes interactius amb vista a la pròxima cita electoral del proper mes de març.

Durant la presentació de la nova imatge dels diferents programes informatius de Televisió Espanyola (els 'Telediario', 'Los desayunos de TVE' i 'La 2 noticias'), Javier Pons, director de l'entitat, va aprofitar per a presentar les línies mestres per les quals es desenvoluparan aquests espais durant els pròxims mesos. En aquest sentit, l'aspecte més destacable és la creació d'un gran portal informatiu amb la direcció www.rtve.es (el mateix que existeix a l'actualitat) i el llançament del qual està previst per a la pròxima primavera.

El reflex del portal a la xicoteta pantalla es veurà a través de 'La 2 Noticias' i, de fet, Televisió Espanyola proposarà als partits la celebració d'entrevistes electorals basades en les preguntes que es recullen a la mencionada pàgina web davant els pròxim comicis que es celebraran. Internet era 'una assignatura pendent que tenia aquesta casa. La forma de veure la televisió i d'escoltar la ràdio estan evolucionant', explicà Rosalia Lloret, responsable de RTVE.

Informació elaborada a partir de la peça informativa publicada en l'edició impresa de 'ADN' (9-01-2008 pàg. 21).

CARLES CALATAYUD