2007-12-26_13-31-43

Augmenta el consum de televisió per Internet gràcies al format WebTV

Veure la televisió no és independent de navegar per Internet, ni tampoc al revés. Doncs aquests dos processos poden ser compatibles. Sembla que aquesta idea està agradant als usuaris espanyols, els quals, cada vegada més opten per veure la televisió per Internet. Les possibles incomoditats de tenir que visionar una pel•lícula o programa televisió en les xicotetes dimensions que presenta la pantalla de l'ordinador han estat superades i les possibilitats de la xarxa capten cada vegada més actius respecte de la televisió convencional.

Així, la creença que les noves tecnologies retiren les anteriorment existents pot estar equivocada. Doncs en molts casos, els avanços més moderns i innovadors opten per incloure i aglutinar la tecnologia del passat.

El número d'espectadors que veien la televisió per Internet amb el format WebTV està augmentant 'espectacularment' durant els últims mesos, segons les dades del canal TerraTV, que a novembre aplegà als 650.000 persones a Espanya. La WebTV consisteix bàsicament en un tipus de televisió distribuïda per Internet però amb funcionalitats i possibilitats web. Així, els usuaris poden efectuar recerques, disposen se sistemes de recomanació del mateix canal o d'altres internautes, amb els que a més es poden crear comunitats, i poden elegir quan i on veure els seus programes favorits.

La WebTv és un fenomen particular dintre de la IPTV, un concepte més ampli que empra el protocol IP d'Internet per a difondre els seus continguts, que inclou, entre altres possibilitats, els canals de pagament com 'Imagenio'. Els usuaris de la WebTV poden gaudir gratuïtament d'aquest tipus de televisió, a canvi de visionar algun anunci publicitari abans de veure el seu programa favorit, i si es connecta l'ordinador a la televisió també ho pot veure a la 'xicoteta pantalla'.

El sistema disposa d'un suport intel•ligent que s'adapta automàticament a l'ample de la banda de l'internauta i el mínim recomanat és d'un Mega, encara que a velocitats superiors millora la qualitat d'imatge i les seus prestacions. Els portals que emeten aquest tipus de televisió es financien exclusivament amb la publicitat, que pot disposar de les eines de mesura i segmentació que proporciona Internet. Així, per exemple, els usuaris espanyols poden veure vídeos i programes no disponibles en altres països, però no tenen accés a un altre tipus de sèries i programació.

Informació elaborada a partir de peça informativa publicada en l'edició impresa del 'Levante-EMV' (26-12-2007 pàg. 46)

CARLES CALATAYUD