2007-12-06_18-48-58

ADNstream, "La televisió mutant"

Últimament, s'està parlant molt del futur d'allò que ja podem anomenar "la televisió tradicional". És ben sabut per tots, que les noves generacions ja no són aquells consumidors de televisió tradicionals, és a dir, no consumeixen tantes hores de televisió com generacions anteriors. Principalment, aquest temps que ja no es gasta davant del televisor s'utilitza per a navegar per la red. Davant aquest fenòmen i la crescuda de popularitat que han viscut fenòmens ,com Youtube, estan començant a sorgir cadenes de televisió que només emeteixen online. Aquest és el cas de Adnstream un canal de televisió online que combina l'emissió de programes i pel·lícules amb una selecció de vídeos a l'estil de Youtube . Podem dir que és encara més cridaner el fet de que ,no sols estem davant d'una transformació del concepte de televisió per les TIC, sinó que , a més, aquesta nova televisió online, permet a l'usuari personalitzar el contingut del seu propi canal. En altres paraules, aquesta empresa ha introduit el concepte de televisió interactiva, on l'espectador pot "escollir" el contingut d'allò que desitja veure, a la red. Després d'un registre, es formulen al nou usuari una sèrie de preguntes amb l'objectiu de determinar quins són els seus gustos i quins són aquells productes que encaixen amb aquesta descripció.

Cal dir que, curiosament, aquest concepte de televisió online interactiva té les mateixes deficiències que l'escasa televisió interactiva que, fins ara, hem pogut conèixer: l'interactivitat de l'espectador o usuari, en aquest cas, continua essent fictícia.Tot i poder fer una mínima elecció del contingut (pel·lícules, documentals,videoclips,...)l'usuari no pot pujar o modificar cap dels materials que mostra la pàgina. Per una altra banda, el material del que disposa la web encara no és del tot bo, ja que la majoria de les pel·lícules o documentals són molt antics i desconeguts per al gran públic. Encara així, el futur d'aquest tipus de projectes sembla tenir, cada volta, millors prespectives.

Mariola Tàrrega Moltó