2007-12-04_12-38-03

TVE busca presentadors a través del portal YouTube

Si durant els últims temps ha estat de moda treballar des de casa a través de l'ordinador i sense la necessitat d'acudir a un despatx, oficina o lloc de treball, doncs Televisió Espanyola ha traspassat aquesta frontera i ara aposta per efectuar els 'castings' i entrevistes de treball a traves del portal d'Internet Youtube. L'objectiu radica en escollir a quatre joves, que es convertiran en els protagonistes de 'En construción', el nou programa juvenil que té previst emetre La 2 (TVE) i que pretén apropar les possibilitats que presenta Internet, a més de difondre i conèixer les suggerències dels espectadors a través de la xarxa. Caldrà estar atents a quins són els resultats obtinguts per aquesta nova fórmula, així com determinar fins a quin punt, la televisió pública estatal pot veure's sorpresa per les possibles enganyifes dels aspirants a conduir el nou programa.

La 2 de TVE estrenarà el pròxim any 'En Construcció', un nou programa juvenil que s'emetrà en horari vespertí i que s'articularà envers d'Internet, a més de conèixer les suggerències dels espectadors i difondre a través de la xarxa continguts exclusius. Així mateix, els protagonistes d'aquest espai seran quatre joves , que l'audiència podrà elegir a través d'un 'casting' virtual, gràcies a l'acord al qual ha aplegat la cadena pública amb el portal Youtube.

Els continguts del programa es basaran en xicotetes 'càpsules' d'un dos minuts de duració, que s'inseriran entre les sèries que conformen l'oferta vespertina del segon canal públic estatal. Segons avançaren responsables de la cadena, el programa comptarà amb més de 20 seccions, entre les que destaquen 'X la cara' que donarà informació sobre descàrregues gratuïtes i legals d'Internet o el 'Vlog', un video-log que desenvoluparà un dels becaris. A més, també hi hauran continguts d'animacions i altres recursos que buscaran la col•laboració de l'audiència mitjançant uns vídeos (a l'abast de tots) a través dels telèfons mòbils i d'Internet, i es promourà l'ús i coneixement els continguts existents per a les noves plataformes informàtiques.

CARLES CALATAYUD

Informació extreta de l'edició impresa de 'ABC' (3-12-2007 pàg. 97)