2007-11-30_19-47-10

Els grans fabricants de productes electrònics en el punt de mira de Greenpeace pels seus elevats índex de contaminació

Davant el debat sobre el canvi climàtic establert a nivell mundial i que ens els últims temps han acaparat gran quantitat de portades informatives, l'associació ecologista Greenpeace ha elaborat un estudi on reconeix la implicació de determinades empreses en la salvaguarda del medi ambient i condemna l'actuació d'altres menys respectuoses amb la naturalesa. En aquest sentit, Sony Ericsson i Samsung són els fabricants de productes electrònics que mostren una major sensibilització en aquest aspecte, mentre que Nintendo apareix a la cola d'aquest estudi, amb un zero de nota final.

D'aquesta forma, segons la notació trimestral feta pública per Greenpeace, Sony Ericsson i Samsung aconsegueixen una qualificació de 7,7 punts sobre deu en l'avaluació de telèfons mòbils, ordinadors, televisions i consoles de jocs. Pel contrari, als tres últims llocs (els pitjors quant a la defensa del medi ambient) es situen Microsoft amb una qualificació d'un 3, Philips amb un 2 i Nintendo amb un 0. La raó per la qual el grup japonès ha estat la pitjor valorada resideix, principalment, en els materials que fa servir per a fabricar dos dels seus productes 'estrella', com són les consoles de jocs Wii i l'exitosa DS. Ambdues estan carregades de PVC, un tipus de plàstic colorat que, encara que no és tòxic per si mateix, si que resulta objecte de fortes crítiques per part dels col•lectius en defensa del medi ambient, ja que no resulta reciclable i la seua incineració ocasiona una gran multitud d'emissions tòxiques. A més, aquest tipus de consoles contenen retardants de foc, com el brom, emprtas per a evitar incendis en els circuits i altres plàstics que s'acumulen en el mitjà natural i als teixits dels éssers vius.

L'avaluació s'han efectuat tenint en compte dos tipus de criteris, principalment. Per un costat, s'ha realitzat un exhaustiu examen dels diferents productes químics escollits per cada marca per a la fabricació dels seus productes i la seua perillositat manifesta per al medi ambient. Per un altre costat, el segon criteri seleccionat respon a la responsabilitat a escala mundial que cada empresa ha adoptat en la gestió dels seus residus produïts.

CARLES CALATAYUD ALBERT

Informació extreta de l'edició impresa de 'Levante-EMV' (28/11/2007, pàg. 63)