2007-11-20_12-25-48

NBC i Fox creen Hulu, l'alternativa a Youtube

La NBC i la Fox han apostat per una nova pàgina en Internet de vídeos, que naix com una alternativa a la web líder en aquest àmbit, Youtube. La pàgina www.hulu.com ofereix als seus visitants la possibilitat de veure de forma gratuïta pel•lícules i sèries de televisió. El contingut al qual es permet accedir és propietat d'ambdues cadenes impulsores del projecte, amb la finalitat d'estalviar-se problemes relacionats amb els drets d'autor que últimament sofreixen altres pàgines d'aquest tipus de continguts.

En principi, el nou portal s'estrena amb pocs arxius, encara que la companyia va anunciar que en els pròxims mesos s'anirà millorant fins aplegar a ser el tipus de pàgina que desitgen desenvolupar. Amb aquesta iniciativa els creadors pretenen que els usuaris disposen d'una web alternativa que propose la possibilitat de vissionar pel•lícules de forma íntegra (una alternativa que no ofereix Youtube), així com capítols de diferents sèries de televisió.

Així, Hulu oferirà centenars d'episodis de diferents sèries com les ofertades per la NBC 30 Rock o l'espai més representatiu de la Fox, Los Simpson. En canvi, també es podrà accedir a programes molt més antics com Lou Grant o Perdidos en el espacio. Quant a les pel•lícules (produccions de Sony Corp. i Metro Goldwyn Mayer Inc.) solament es podran vissionar aquelles ja adaptades per a la seua emissió en televisió, i estaran interrompudes per xicotets talls publicitaris, que finança el portal, tal i com ocorreria si foren emeses en la xicoteta pantalla.

Autor: CARLES CALATAYUD