2008-01-24_10-23-50

Demà divendres, 25 de gener, la Universitat de València inaugura el superordenador 'Tirant', un dels 500 més potents del món. L'ordinador ha estat batejat amb el nom de 'Tirant' en homenatge a l'obra mestra de la literatura valenciana Tirant lo Blanch, escrita per Joanot Martorell, i publicada en 1490. El rector, Francisco Tomás, inaugurarà les dependències especialment condicionades per a la instal·lació del superordinador que està integrat en la Xarxa Espanyola de Supercomputació (RES).

Junt amb altres autoritats acadèmiques està prevista l'assistència de Francesc Subirada, director associat del Barcelona Supercomputing Center – Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS), nodo central de la Red Española de Supercomputación (RES); Francisco Marcellán, secretari general de Política Científica del Ministeri d'Educació; Jesús Marín director general de Política Científica de la Generalitat; i Herminio García Quadra, director general d'Universitats de la Generalitat.

L'acte se celebrarà a les 12 hores en les dependències de l'antic laboratori de l'Institut de Física de de Altes Energies del Campus de Burjassot.

[http://www.uv.es]